Centrum Logopedyczne dr Magdalena Knapek


dr Magdalena Skrzyp-Knapek

Jestem neurologopedą, mioterapeutą, terapeutą orotropii i ortodoncji funkcjonalnej, karmienia, metod Butejki, MFS i CRAFTA. Pracuję jako adiunkt w Zakładzie Logopedii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 2010 r. praktykuję jako logopeda – obecnie w Centrum Logopedycznym w Wieliczce oraz Smart Kids Fit&Well w Niepołomicach. Specjalizuję się w diagnozie i terapii zaburzeń rozwoju mowy dzieci do 3 roku życia, ze szczególnym uwzględnieniem budowania kompetencji językowej i komunikacyjnej dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, autyzmem, zespołem Aspergera, afazją oraz niedosłuchem. Obecnie szczególną uwagę poświęcam mioterapii oraz pacjentom z trudnościami w obszarze ustno-twarzowym. Prowadzę konsultacje dla noworodków i niemowlaków z problemami w karmieniu.

PUBLIKACJE

  1. K. Chung, M. Knapek, R. Młyński i in, I hearing report from Poland, “Audiology Today”, 2023, vol. 35, nr 6, s. 42-53.
  2. K. Czyszczoń, R. Dębski, M. Knapek, The lived experience and career of an opera singer who stutters, “Logopaedica Lodziensia”, 2023, nr 7, s. 21-34.
  3. M. Knapek, U. Malina, O afazji dziecięcej i usprawnianiu umiejętności językowych uczniów z zaburzeniami afatycznymi, [w:] Zagadnienia lingwistyczne w dydaktyce szkolnej i uniwersyteckiej, red. T. Kurdyła. B. Ziajka, 2023, Kraków: Wydawnictwo Libron, s. 93-116.
  4. M. Knapek, P. Wójcik-Topór, Neurological speech therapy for toddlers with vocal cord paralysis: a holistic approach: case studies, „Logopedia Silesiana”, 2022, tom 11, s. 1-17.
  5. M. Knapek, P. Wójcik-Topór, Diagnoza logopedyczna dzieci w wieku poniemowlęcym z paraliżem fałdów głosowych: studium przypadku, „Forum Lingwistyczne”, 2022, nr 10, s. 1-14.
  6. M. Knapek, Terapia funkcji jako podstawa terapii dyslalii: podejście praktyczne, „Forum Logopedy”, 2022, nr 48, s. 30-33.
  7. M. Knapek, Dysfagia i dysfonia w rozszczepie podniebienia – doniesienia z praktyki, „Forum Logopedy”, 2022, nr 47, s. 5-10.
  8. R. Dębski, P. Wójcik-Topór, Polish language of aphasia: a scoping review in the era of the international classification of functioning, disability and health, Linguistica Silesiana, 2021 vol. 42, p. 261-280.
  9. M. Knapek, U. Malina, O zagadnieniach spójności wypowiedzi w schizofrenii, [w:] Niezrealizowane, niesfinalizowane, niedokończone, red. A. Ścibor, 2021, Kraków: Wydawnictwo Petrus, s. 165-180.
  10. M. Knapek. A. Kozioł-Kozakowska, Anatomiczne i fizjologiczne uwarunkowania opóźnienia w rozwoju mowy: jedzenie, „Przegląd Logopedyczno-Pedagogiczno-Psychologiczny”, 2020, nr 2, s. 76-86.
  11. M. Knapek, Anatomiczne i fizjologiczne uwarunkowania opóźnienia rozwoju mowy: oddychanie i fonacja, „Forum Logopedy”, 2020, nr 39, s. 5-10.
  12. M. Knapek, R. Młyński, P. Wójcik-Topór, Logopedyczne studia magisterskie w formule problem-based learning, „Kwartalnik Polonicum” 2019, nr 31/32, s. 63-69.

UDZIAŁ W GRANTACH

Obecnie pracuję w międzynarodowym projekcie „Heart and Hearing Humanitarian Research and Service” pod kierownictwem prof. King Chung, audiologa z MGH Institute of Health Professions w Bostonie.
Zrealizowałam grant naukowy pod tytułem „Przeżywanie diagnozy opóźnionego rozwoju mowy przez rodziców dzieci z zaburzeniami językowymi o nieznanej etiologii. Badanie fenomenologiczne” (kierownik).

Scroll to Top